Meddig tart majd a mélyrepülés? – Avagy mi várhat a Wizz Airre a koronavírus idején

Hivatalos adatok szerint március idusához közeledve a koronavírus-járvány kezd csillapodni a vírus epicentrumát jelentő kínai Hupej tartományban, illetve a vírus kezdeti időszakában leginkább veszélyeztetett országokban (pl. Dél-Korea).

Ezzel szemben a helyzet kevésbé megnyugtató Európában, ahol a vírus okozta megbetegedések és elhalálozások napról napra exponenciálisan növekednek, és amelynek következtében az országok vezetői drasztikus intézkedések bevezetése mellett döntöttek. Bár a vírus gazdasági hatásai a következő hónapokban fognak csak élesedni, az azonnali hatállyal életbe lépő határ- és reptérlezárások máris hatalmas károkat okoztak az Európai Uniós GDP 10%-át kitevő turizmusnak, illetve az iparág keresletét kiszolgáló légiközlekedésnek. A napokban Európa egyik legnagyobb légitársasága, a német Lufthansa jelentette be, hogy a talpra álláshoz szinte biztosan állami segélyre lesz majd szüksége.

(elnéptelenedett reptér 2020. márciusában, Fotó: VancouverSun)

Az intézkedések a budapesti székhelyű Wizz Airt is nehéz helyzetbe sodorták. Az egykor Corvinusos hallgató – mára a cég vezérigazgatója – Váradi József azonban egyelőre derülátó. Az AIRportal.hu-nak adott interjújában Váradi kiemelte, hogy bár a cég február és március hónapok során körülbelül 40 millió eurós kárt szenvedhet el, más légitársaságokkal szemben jelentős készpénztartalékokkal (kb. 1.5 milliárd eurós) rendelkezik, így képes lesz sikeresen átvészelni a Wizz Air történelmében példátlan helyzetet. A vezérigazgató szerint – a 2001. szeptember 11-i terrortámadás és a SARS-vírusjárvány tapasztalatai alapján – körülbelül féléves krízisidőszakkal kell számolniuk az iparág versenyzőinek, ám reméli, hogy a nyár második felétől ismét teljes kihasználtsággal fog működni a cég.

Váradi hozzátette, hogy még a jelenlegi szituációban is látnak lehetőséget a fejlődésre, ezért szeretnének proaktívak maradni a piacon. Likviditási pozíciójuk lehetővé teszi, hogy a visszaeső kereslet mellett hosszú távú versenyelőnyre tegyenek szert. A cég egyrészt a versenytársak által lemondott (csőd esetén akár elveszített) desztinációk lehetséges járatindításait elemzi – ennek következtében pedig már következő Airbus modelljeinek beszerzésén dolgozik –, másrészt nyitott szemmel járnak, hogy az esetlegesen becsődölő légitársaságok a Wizz Air számára értékes vagyonelemeit felvásárolják (ahogy tették azt például a megszűnő Thomas Cook Gatwick repülőterén birtokolt le- és felszállási résidőkkel korábban).

Reméljük, hogy a corvinusos alumnink vezette cég megbirkózik majd az előttünk álló gazdasági válsággal.

(Mikortól szárnyalhat újra a cég? Fotó: Wizzair.com)

Hasonló tartalmakért pedig kövessétek a BCE 2 CEO közösségi média oldalait, illetve iratkozzatok fel hírlevelünkre!

Facebook – Instagram

Írta: Marci

2020.03.15.

További bejegyzések

Hivatás egy életre

Hivatás egy életre

Bodó Virág Anna a BabyGarden bölcsőde megálmodója, tulajdonosa és vezetője. Emellett pedig a Vállalkozó Pedagógusok nevű startup alapítója is egyben.

Kommentek

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. Milliárdos vállalat a kollégiumi szobából - BCE2CEO - […] a gazdaságra, és olyan nagy cégek, mint a szintén Corvinushoz köthető Wizz Air is könnyen bajba kerülhetnek, a NetPincér…

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Iratkozz fel hírlevelünkre, és értesülj elsőként a legizgalmasabb történetekről, amik csakúgy a Corvinusról indultak, mint a Te karriered!

Sikeres feliratkozás